Logo DWPN 1%

Aktualności
Dodaj do ulubionych



Szkolne zmagania młodego europejczyka - gra symulacyjna

„Wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej powinny dbać o bezpieczeństwo młodych osób w Internecie” – Parlament UE zaaprobował wspólne stanowisko Rady UE dotyczące wprowadzenia obowiązku identyfikacji tożsamości użytkowników sieci Internet…czyli relacje z gry symulacyjnej.

 

 

 

 

 

 

 

W dniu 7 grudnia 2012 odbyły się obrady Rady Unii Europejskiej i Parlamentu Europejskiego w sprawie wniosku Komisji Europejskiej dotyczące wprowadzenia obowiązku identyfikacji tożsamości użytkowników sieci Internet.

Komisja UE przedstawiła propozycję krajowego rejestru wszystkich użytkowników Internetu. Parlament wprowadził zmiany do tego wniosku dotyczące punktu 4, który miał obniżyć wiek z 13 do 16 dla osób, które mogą bez opieki rodziców korzystać z sieci oraz punktu 6 stanowiącego o utworzeniu i zachowaniu rejestrowania historii przeglądarki. Parlament za załamanie przepisów z wniosku przewidział karę wysiedlenia danego obywateli z Unii. Zmieniony przez Parlament wniosek przekazano Radzie UE do ponownej weryfikacji. Po burzliwych dyskusjach osiągnięto porozumienie w sprawie wspólnego projektu, który przewiduje powołanie Komisji ds. Internetu, która byłaby odpowiedzialna za stworzenie katalogu niebezpiecznych stron, strony te zostaną natychmiast zablokowane, a kontrola rodzicielska będzie obowiązywać aż do ukończenia 18 lat przez danego użytkownika.

Tak, oczywiście w wielkim skrócie wyglądały obrady Rady UE, Parlamentu Europejskiego oraz ich dziennikarska relacja podczas gry symulacyjnej, która odbyła się 7 grudnia 2012 roku w sali „Ostrówek” Urzędu Marszałkowskiego w Opolu. Gra zrealizowana była dzięki wsparciu Fundacji Konrada Adenauera pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Opolskiego.

Uczestnicy gry wcielili się w przypisane im role, biorąc tym samym udział w symulacji procesów uchwalania prawa w Unii Europejskiej. Przedstawiana przez nas gra stanowiła formę uczenia się poprzez symulację i odgrywanie ról zgodnie z zaplanowanym scenariuszem, dzięki czemu dała ona świetną okazję do rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Role pozostawiły "aktorom" swobodę w tworzeniu osobowości ich postaci tak, aby mogli działać w sposób indywidualny, podejmując własne decyzje w przestrzeni fikcyjno-realnej.



« wstecz



KONTAKT
Aleksandra Bernais,
menedżerka projektu,
e-mail: aleksandra.bernais@haus.pl,
tel. 32 461 20 77,
fax: 32 461 20 71
PARTNERZY

Współorganizatorzy:



Patronat medialny:





Patronat honorowy:


Marszałek Województwa Opolskiego